מה זה בכלל הפלגה על יאכטה?

בארץ יש מספר חברות שייט המזמינות אתכם להינות מהפלגה פרטית וחלומית על יאכטה עם סקיפר מטעמן. בהפלגה אפשר בעיקר להתפנק בים הפתוח, להשתזף בשמש, ליהנות ממוזיקה ולקפוץ לטבילה במים המרעננים. היאכטות מתאימות לסוגי אירועים שונים (החל מיום הולדת ועד הצעת נישואין) ומאובזרות בכל טוב.

האם השכרת יאכטה זה דבר בטיחותי?

בואו נעשה קצת סדר בדברים! השכרת יאכטה זהו דבר מאוד בטיחותי כאשר התהליך הוא כזה; בזמן העלייה יש לכם היכרות קצרצרה עם הסקיפר על מנת להבין את הלך הרוחות ולדעת לשם מה התכנסנו. לאחר מכן, עושים לכם תדריך שנערך 10 דקות בערך עם חוקים, הסברים וכללים עשה ואל תעשה. הסקיפרים הם מאוד מנוסים, מקצועיים ואמינים שכן הם בעצם האחראים הישירים לכל מי שנמצא על היאכטה. אל דאגה, אתם לא תצאו לשייט עד שהסקיפר יתשאל אתכם ויראה שהכל מובן.

לכל מי ששואל אין חובה ללבוש חגורת הצלה אך זה מומלץ מאוד (בעיקר לילדים). אין חובה לדעת שחייה, אך מומלץ שמי שאינו יודע ילבש חגורת הצלה ויתרחק מדפנות היאכטה. ההפלגה על יאכטה לא בהכרח מתאימה לכולם מכיוון שישנם אנשים עם מחלת ים או שרגישים לתנודות מרובות וגלים גבוהים.

איך מצאתי את עצמי בהפלגה על יאכטה?

הסיפור שלי מתחיל אי שם לפני עידן הקורונה, בזמן שהחיים שלנו עוד היו נורמלים ויכולנו לנשום אוויר חופשי (ללא עטיית מסכה). בתקופה זו עבדתי בחברת תיירות שעוסקת בין היתר בתחום השכרת היאכטות. יום אחד מצאתי את עצמי חושבת על דרך יצירתית להפתיע את בן זוגי לקראת יום ההולדת שלו הקרב ובא. חיפשתי מבחר הצעות מעניינות ומאתגרות אך פסלתי כמעט את כולן עקב מחיר גבוה, חוסר עניין, מזג אוויר לא מתאים ועוד סיבות נוספות כאלה או אחרות.

לפתע צץ לי במוח רעיון והרגשתי שנורה נדלקה מעל ראשי. מה יכול יותר להתאים מאשר להשכיר יאכטה ולעשות עליה הפלגה למספר שעות עם החברים הכי טובים?! הרי זהו מקום עבודתי וכנראה יארגנו לי איזה מחיר… רק אלוהים יודע למה לא חשבתי על כך קודם לכן. אז כן, לאחר התלבטות קצרה הגעתי למסקנה שזו תהיה ההפתעה.

החוויה שלי ביאכטה!

ראשית אני מרגישה שמחובתי לומר שזה אחד הדברים היותר כיפיים שעשיתי במהלך חיי כמישהי שאוהבת אקסטרים ואתגרים. רובנו לא שטנו קודם ביאכטה ולכן תחילה התנגדו לרעיון ומעט חששו עקב התנאים. לבסוף, לאחר חפירות בווטסאפ הקבוצתי הצלחתי לשכנע אותם (עדיין היו שניים שלא הגיעו) וההפתעה יצאה לדרכה. ההפלגה התרחשה ביום שישי בשעות הצהריים עם מזג אוויר נפלא וארכה כשלוש שעות. הבונוס הראשי של להיות עובדת בחברה שעוסקת בתחום השייט הוא כמובן לקבל את היאכטה הגדולה והחדשה ביותר בצי שהיא גם הכי יציבה במהלך שייט (גודל היאכטה משפיע על היציבות במים). כמובן שגם הסקיפר שלנו היה הכי וותיק ומנוסה.

הסקיפר שלנו היה מצוין וחברותי מאוד ושיתף איתנו פעולה עד הסוף בכך שנתן לנו להישאר על היאכטה שעה נוספת בזמן עגינה ללא תוספת תשלום. במהלך ההפלגה שטנו דרומה ויצאנו למעמקי הים הפתוח. התארגנו מראש על בירות, שתייה קלה, חטיפים, פיצות, משחקים ואפילו אבוב שקשור לחלק האחורי של היאכטה שעליו ניתן לשבת בזמן שהיאכטה עוגנת. השייט הקנה לכל המשתתפים רוגע ושקט של שלוש שעות כך ששכחנו מלחצי היומיום ומאיפה אנו בכלל נמצאים. הים הפתוח הנפרש כנגד עינינו פשוט נגלה לנו כמקום קסום, נפלא ובלתי נגמר.

לסיום, הפלגה על יאכטה (לא משנה מהו האירוע) היא פשוט חוויה בלתי נשכחת. הבחירה בהפתעה הייתה מושלמת וקיבלתי מחמאות. האווירה הייתה שונה ונתנה לכולנו אנרגיות חדשות לשבוע נוסף של עבודה. לא היה אחד שלא נהנה מהחוויה הזו ואף היו כמה שביקשו לעשות הפלגה זוגית רומנטית על יאכטה.

תוכן עניינים

קטגוריות
הפופולריים ביותר